Miroslav Václavek

Protižal

26. 05. 2014 9:15:15
Kdyby snad někdo z panstva utrpěl něco jako žal, nebo radost z voleb, a tak vůbec...

Pho-Ga blues

Je sobota brzy ráno
to je Šumperk ještě střízlivej
potkávám jehovisty, kteří jsou městu přítomni dřív
než všichni ostatní
asi aby spasili duše všech, kteří se vrací z flámu
ale kde jsou ty časy, kdy bych takhle šel domů já
za nás byli jenom esenbáci a ti kontrolovali občanky a duše jim byly ukradené
zdravím se s vietnamskými kuchaři, znám je úplně všechny
a taky s místními cikány i městskými policajty, kteří si občas dají do držky
a když ne, tak si už někoho najdou
a všechno je vlastně na svém místě
připadám si jako James Dean ve svých černých brýlích, ale jenom připadám,
protože uvnitř jsem někdo úplně jiný
a pak do asijské jídelny, kam chodívám uvíznout v čase
přicházejí první notorici, které sem vozí první vlak
z vystěhovaných vesnic do vystěhovaného Šumperku
a je vidět, že to jsou úplní vidláci
kteří by se v Praze
neodvážili ani vyjít ven z nádraží
sedí u vedlejšího stolu a baví se o miliardách a trestu smrti
protože ještě nejsou ožralí
docela mi nevadí
protože znám celkem dost pěkných sviní
na kterých nic není vidět
ani to, že chlastají lidskou krev a žijí z myšlenek, které ukradnou a zabijí
a tak vteřinu předtím
než si spálím ústa o horkou polévku
mlčím k tvářím oken
ve svém blues, které by bylo slyšet
kdybys mi položila hlavu na srdce
a dala mi polibek dlouhý jako zima
a na stole, který vypadá jako hornické ruce
tolik má na sobě vrásek a špíny
tančí světlo se stínem, když vietnamská majitelka zatahuje žaluzie
aby se světlo nelámalo tak pitomě v odlivkách rumu a nekazil se kšeft
napadá mě, že nějak ubylo lidí v ulicích
asi se všichni rozhodli, že umřou v Brně nebo v Praze
jako můj otec
jako moji bratři
jako moje děti
jako kdo já všechno vím
a přitom tady stačí jenom rozpřáhnout ruce
a letíš výš než holubi ze střechy kostela Panny Marie Sněžné
a všechno ti může být ukradené
bejby
jo tobě píšu tohle blues
že to pivo si dám už jenom občas a
že neotočím se za každou tak jako dřív
a jestli někdo zemřel, že zapomněl jen létat
to chtěl jsem ti říct

1.jpg

2.jpg

3.jpg

4.jpg

6.jpg

7.jpg

8.jpg

5.jpg

9.jpg

10.jpg

Photo, text © Miroslav Václavek
All rights reserved

Autor: Miroslav Václavek | karma: 8.92 | přečteno: 457 ×
Poslední články autora