Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Jak vybrat peníze z cizí karty a nekrást

Sudety jsou svět sám pro sebe, zvláště ty naše, moravské a slezské, kde se pro jadrné slovo i skutek nechodí daleko. Však jen posuďte sami, co se mi přihodilo - a ať mi visí, jestli jsem vám lhal... 

Jak jsem si tak dnes z bankomatu vybíral něco hotovosti, abych měl na skývu chleba, přitočil se ke mě jesenickými větry ošlehaný mužíček a zatahal mne za rukáv: "Že budete tak hodnej pane a vyberete mi peníze?" zamžoural zpod obrouček svých brýlí tak, že prostě bylo vyloučeno, abych odmítl.

"Tak pojďte, já vám poradím, jak na to," pronesl jsem a pán počal rozhořčeně mávat pažemi.

"Kdepak, já už hovno vidím, vyberte z toho pět tisíc. Z důchodu," dodal pán a já jsem tedy v dobré víře vsunul kartu do chřtánu stroje. Ten počal rachotit a domáhal se PINu.

"Ja, počkejte, chvilku, už ho mám," vytáhl pán pomačkaný cár papíru. "To je ono, to mi dala sousedka s sebou. Ona temu rozumí asi jak já. Já vždycky nekeho poprosím a on ty penize z teho vybere."

"Počkejte," vzbouřily se ve mě mé pořádkumilovné geny po vídeňské prababičce, zatímco bankomat vyplivl peníze.

"Šišimarjá, vždyť nás všechny zavřou. I se sousedkou," vykřikl jsem zhola zbytečně za mizejícím pánem, který onen obnos vložil do tobolky.

"Sere pes!" rozloučil se se mnou pán ještě zdálky a splynul s tepem šumperské Hlavní třídy. Ale co se rozčiluješ vole? Promluvil ke mě náhle můj vnitřní hlas. Vždyť jsi v Sudetech a přesně tohle je ten náš sudetský gemütlichkeit.

Tedy jsem se uklidnil a napadlo mne, že kdybych se nalézal v úplném srdci Sudet, tedy v mém rodném městě Römerstadt, pán by na mě vykřikl: “Pča pes,” (čtenář si už to správné krátké i na správné místo doplní sám) neboť na mé rodné straně Altvatergebirge užíváme této mutace. A na straně této, která je hranicí s hanáckym bócánim se občas do města přišedším venkovanům připlete do jinak spisovné češtiny, jak jí u nás v moravských a slezských Sudetech hovoříme, zase nějaký ten hanákismus. 

Jiných rozdílů, ale mezi námi Sudeťáky není. A o tom, jak ke mě putovala ztracená taška mého švédského bratrance zase někdy příště. Ať té neformálnosti není na jeden příspěvek do blogísku příliš :-) 

 

Miroslav Václavek

Mährisch Schönberg  

Autor: Miroslav Václavek | pondělí 22.1.2024 17:00 | karma článku: 20,64 | přečteno: 865x
  • Další články autora

Miroslav Václavek

Jak se může na homofobním Slovensku stát prezidentem homosexuál?

Příčina toho, proč se Fico s Pellegrinim angažují v politice je evidentní. Jde o řemeslné zloděje a příslušníky organizovaného zločinu, kteří rozkradli celé Slovensko a nyní jim tak nehrozí kriminál,

10.4.2024 v 17:00 | Karma: 24,73 | Přečteno: 1123x | Diskuse| Politika

Miroslav Václavek

Hnutí ANO a jeho majitel Andrej Babiš jsou bezpečnostním ohrožením České Republiky

Pro pravdu se každý zlobí, přičemž ani Andrej Babiš není výjimkou a zvláště je-li to pravda, které se dopustí on sám.

22.3.2024 v 17:00 | Karma: 39,18 | Přečteno: 3645x | Diskuse| Politika

Miroslav Václavek

Fico, Babiš, Putin - ruská trojka smrti

Představte si, co by se stalo, kdyby po druhé světové válce nebylo Německo podrobeno denacifikaci. Kdyby bylo řečeno, že pokusem Clause Schenka von Stauffenberga o likvidaci Hitlera bylo provedeno Německé národní povstání

7.3.2024 v 17:00 | Karma: 30,51 | Přečteno: 765x | Diskuse| Politika

Miroslav Václavek

Mírové návrhy Andreje Babiše

Jak už všichni víme, je vláda Petra Fialy tou nejneschopnější v dějinách. Pokud by o tom snad někdo pochyboval jen ať se rozhlédne kolem sebe. A co uvidí? Je zataženo a prší, to svědčí o naprosté pravdivosti těchto slov.

28.2.2024 v 17:00 | Karma: 25,54 | Přečteno: 667x | Diskuse| Politika

Miroslav Václavek

Islamizace úspěšně pokračuje!

Kde jsou ty časy, kdy si Tomio Okamura zašel v Londýně do mešity za požehnáním a jeho genosse po útoku na koleje na kebab. Situace je mnohem vážnější, než by se zdála na první pohled být. Jen posuďte sami, co se mi přihodilo!

12.2.2024 v 17:00 | Karma: 18,46 | Přečteno: 881x | Diskuse| Politika
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Rusové hlásí průlom fronty. Ukrajinská minela jim přihrála klíčové město

24. dubna 2024  11:40,  aktualizováno  15:50

Premium Jako „den průlomů“ oslavují ruští vojenští blogeři pondělní události na doněcké frontě, kde se...

Neapol zasáhlo zemětřesení o síle 3,9. Ohnisko se nacházelo na svahu sopky Vesuv

27. dubna 2024  9:52

Oblast kolem sopky Vesuv nedaleko jihoitalské Neapole v sobotu ráno zasáhlo zemětřesení o síle 3,9....

Veřejnoprávní média by neměla mít zisk z reklamy, zní z Asociace komerčních televizí

27. dubna 2024  9:41

Mediální manažerka Klára Brachtlová už rok stojí v čele Asociace komerčních televizí (AKTV). Tu...

Bystroň tvrdí, že balíčky od Ruska nedostal. Stěžuje si, že se stal obětí kampaně

27. dubna 2024  9:12,  aktualizováno  9:25

Poslanec Alternativy pro Německo (AfD) Petr Bystroň se ohradil proti článku magazínu Der Spiegel,...

Kanada přispěje české iniciativě na dělostřeleckou munici. Přidá i na drony

27. dubna 2024  8:55

Kanada poskytne další peníze na ukrajinskou výrobu dronů a na českou iniciativu, jejímž cílem je...