Úterý 18. května 2021, svátek má Nataša
  • schránka
  • Přihlásit Můj účet
  • Úterý 18. května 2021 Nataša

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

M78i91c18h36a12l 82W23e74r15d83a13n 1117684528949

Drazí spoluobčané,

v nedávné době jsem podepsal historicky významné dokumenty pro naši Československou republiku, to jest, dekrety prezidenta Československé republiky. Tyto dokumenty nám dávají naději, že se již nikdy nebudou opakovat tragické události let 1938 a 1939. Vědom si neblahých zkušeností národa, zejména z druhé světové války, zanechávám Vám odkaz, ve kterém Vás varuji před možnými dalšími požadavky za znovuosídlení našeho pohraničí sudetskými Němci, kteří byli po právu na základě mých dekretů z naší republiky odsunuti.

Může se stát, že mé dekrety vydané z rozhodnutí vítězných mocností druhé světové války, budou odstupem času revanšisty prohlašovány za neplatné.Může se stát, že se najdou „čeští vlastenci“, kteří se budou sudetským Němcům za jejich odsun omlouvat, a že budou nakloněni otázce jejich návratu.

Nenechte se oklamat a jejich návratu nedopusťte. Hitlerové odchází, avšak snaha o ovládnutí Evropy Německem zůstává. Mohou se najít i vlastizrádci, kteří budou opět usilovat i o odtržení Slovenska od České republiky. Bylo by to pošlapání odkazu našeho prvního prezidenta Československé republiky T. G. Masaryka a spoluzakladatele M.R.Štefánika. Vedlo by to k zániku obou našich národů.

Nezapomeňte, že mé dekrety se týkaly i potrestání vlastizrádců, že mají trvalou platnost a potrestejte všechny případné vlastizrádce ať je to kdokoliv, a v kterékoliv době.“

Váš dr. EDVARD BENEŠ Praha, květen 1947

0/0
24.6.2014 16:05
Foto

L34a45d72i55s14l18a94v 14M85a68t18ě25j98k68a 1852319839507

Pane Václavku - díky za tenhle článek... ;)

+1/0
12.6.2014 22:52
Foto

V73l69a90d85i89m62í69r 13V53o62r12á76č22e77k 2247673167963

R^ Pane Václavku, karma - a díky R^!

+1/0
11.6.2014 19:04
Foto

V31l53a13d32i69m10i76r 12F77a20r36k85a 6533560139794

jinak asi takto:

 https://www.facebook.com/photo.php?fbid=885407028143449&l=468acb3808

0/0
4.6.2014 6:11
Foto

V26l65a21d59i97m21i65r 15F42a41r68k14a 6373200899714

Já si říkám, že na to, jak to všechno popisujete, to nebylo zas tak kontraproduktivní, když tady o tom teď můžeme psát. Jinak by mě zajímalo, jak by si to "osvobozování" kdo představoval. Asi když vás ze zemljanky vyženou nějaký němci plamenometem, tak je po iluzích...

+1/0
4.6.2014 0:42
Foto

P49e13t88r 30I75s60k88r43a 7461947173326

Pane Václavku, karmaR^

+1/0
13.5.2014 17:30
Foto

V59l54a45d71i80m35í77r 82K82ú42n 5725196620884

To není omluva, ale tak se za II. SV chovaly všechny armády. Japonci v obsazené Číně, Rusové při postupu Evropou. Ale i Francouzi a Američané v téže Evropě. Tyto "západní" armády znásilňovaly ženy dokonce se souhlasem svých vysokých a nejvyšších velitelů jaksi "za odměnu", tj. jejich velitelé takto amorálně motivovaly své vojáky ke splnění bojových rozkazů (viz román Alberta Moravia z roku 1957 Horalka, který zfilmoval v r. 1960 režisér Viktor de Sica). Podobný souhlas se znásilňováním dokonce i osvobozovaných Francouzek dostaly i expediční vojska před vyloděním v Normandii. K dalším případům masového znásilňování (se souhlasem nejvyšších velitelů všech válčících stran!) běžně docházelo i za nedávných balkánských válek, tj.  téměř půl století po konci druhé světové (vynikali v nich zejména Chorvati a bosensko-muslimské oddíly). O současných případech v Africe ani nemluvě.

o......:-(......o

+1/−3
13.5.2014 10:02
Foto

B53e11d35ř97i62c73h 89T17ě91š22í91n45s94k19ý 9633817886471

víte když budete lhát tak vaše argumentace bude nedůvěryhodná a vy budete za lháře

+2/−2
13.5.2014 10:22
Foto

V59l27a70d70i95m81í92r 52K79ú89n 5655856590514

Ale no tak, pane Těšínský. Přečtěte si Horalku, nebo si alespoň najděte, kdo to byl Alberto Moravia, a k tomu se seznamte s pár fakty z vylodění v Normandii a historie II. SV.

A nádavkem si přidejte nedávné a současné vraždy a znásilňování afgánských civilistů Američany.

+1/−2
13.5.2014 14:34
Foto

V63i80t 40O24t84a72h81a95l 5725900699314

http://cs.wikipedia.org/wiki/Masakr_v_My_Lai

Ještě že nás tihle hodní kapitalističtí kluci před těmi zlými komouši ochrání, nejlépe napalmem a agentem orange.

Jakákoli armáda je složená s jednotlivců. Velké procento rudé armády v té době byli posbíraní (a často i násilím naverbovaní) negramotní vesničané, co je naučili mačkat spoušť a kterým často Němci pár měsíců před tím vyvraždili rodiny podobným způsobem. Značná část z nich ani nevěděla, na jakém území je. Dobyli území a civilisti na ně mluvili pro ně neznámou řečí. 

Myslíte, že jejich velitelé byl nějaký výkvět intelektu? Po předválečných čistkách byl důstojnický sbor RA v tak zbědovaném stavu (kdo nebyl bolševik, nemohl mít frčky, bývalí důstojníci byli posláni do gulagu nebo do důchodu) takže tam to bylo taky o konkrétních lidech a ano, řada z nich páchala válečné zločiny na dobytých územích a část z nich pak byla za ně popravena. 

Stejně tak se spousta těch vojáků i velitelů chovala k  civilistům slušně. (Nezapomínejte, že z pohledu ruských vojáků jsme nebyli "osvobozováni od Německa" ale jednalo se o dobývání území, které se "dobrovolně" k Německu připojilo.) 

Není to omluvitelné jednání, ale z lidského hlediska pochopitelnější, když zločiny tohoto typu spáchá někdo formou oko za oko/zub za zub - než když toto páchají hrdinní USA osvoboditelé ve státech, které je nikdy nenapadly, jen prostě mají tu smůlu, že mají moc ropy atd... A opět jde o selhání jednotlivců.

+3/−7
12.5.2014 12:18
Foto

M65i76r32o54s79l10a73v 95V87á53c75l77a66v18e10k 9155712875287

A proč armáda Spojených států amerických na našem území nepáchala totéž co Rudá armáda? Když jsou všechny armády údajně stejné. A stejně tak armáda rumunská a polská, které nás rovněž osvobozovaly.

+6/−2
12.5.2014 13:12
Foto

V39i55t 70O11t35a81h46a22l 5205290679924

Souvisí to v prvé řadě s tím, co jsem psal. Na straně Rudé Armády to byla z velké části domobrana - tedy sesbírané všechno, co zbylo na územích dřív drancovaných Němci. Byli to Rusové, Rusíni, Ukrajinci, Bělorusové, Litevští kozáci, Tataři atd.. A byli na území Bohmen Und Mahren - tedy Německého spojence, který se nebránil a dobrovolně svou zemi vydal Hitlerovi.  A navíc, jak jsem psal většina z těch lidí viděla německá zvěrstva na vlastní oči (a často na vlastních příbuzných).

Na straně USA během II světové války ve vyloďovácím vojsku USA v Evropě bojovala armáda (a to organizovaná armáda) složená z vojáků, pocházejících překvapivě z území, která nacisté nikdy nedobyli, nebombardovali, nedrancovali. 

Když to popíšu zjednodušenou optikou - Rudá Armáda se mstila za zločiny nacistů (na nacistech a jejich spojencích), zatímco armáda USA víceméně prováděla běžné bojové operace ze zabezpečovaného nevydrancovaného vlastního týlu.  I tak se ovšem Američané dopustili poměrně solidního válečného zvěrstva na civilistech - třebaže ne individuálním znásilňováním, drancováním a zabíjením, ale třeba atomovkami na Nagasaki a Hirošimu, kde bylo také o dost víc civilistů něž vojenských posádek.  Stejně tak tu máme bombardování civilistů v např. Hamburku nebo Drážďanech.  A tam nešlo o rozhodnutí skupinky ožralých ruských tatarů  ale o "taktické rozhodnutí velení". 

Na závěr malá statistika - ať máte pane Václavku o čem přemýšlet - kolik ti zlí rusové než došli k nám, viděli vlastních lidí různými způsoby zlikvidovaných a zmučených než  dorazili k nám (defakto spojenci Německa). 

StátMrtvých vojákůMrtvých civilistůSSSR7,5 milionu10-15 milionůNěmecko 2,85 milonu0,5 milionuJaponsko1,5 milonu0,3 milonuČína0,5 milionu1 milionVelká Británie0,4 milionu65 tisícUSA0,3 milionu Francie0,2 milionu100 tisícItálie77 tisíc40-100 tisíc

+5/−4
12.5.2014 14:10
Foto

V42i73t 22O86t69a25h28a42l 5325540449174

Neomlouvám tím činy jednotlivců Rudé Armády, ani stalinovu despocii a to, že za ty obrovské ruské ztráty může i způsob, jakým Rusové válku vedli. Válku ale rozpoutal Hitler a vyhrála ji Rudá Armáda a armády spojenců a jak na straně RA tak na straně spojenců padlo nespočet známých i neznámých hrdinů, díky kterým i vy dnes můžete svůj blog psát česky a nikoli německy. A stejně tak jako si jednotlivci za válečná zvěrstva zaslouží trest tak si jiní hrdinové zaslouží úctu, bez ohledu na to, pod jakou vlajkou proti Hitlerovi  bojovali.  

Nikoli univerzální odsouzení typu - co Čech, to zloděj v rakouském supermarketu.

+5/−2
12.5.2014 14:13
Foto

P35e75t18r 12I61s96k61r80a 7691597303896

Tohle jste měl napsat hned a ten zbytek vynechat. Tohle jediné dává skutečný smysl a má váhu. Za toto Vám pane Otáhale děkuji, je to nový pohled i pro měR^

+1/0
13.5.2014 10:37
Foto

V50i38t 93O84t53a78h67a66l 5495460579184

Zpřehlednění statistiky:

Stát / Mrtvých vojáků / Mrtvých civilistů

SSSR / 7,5 milionu/ 10-15 milionů

Německo / 2,85 milonu/ 0,5 milionu

Japonsko1/ ,5 milonu / 0,3 milonu

Čína /0,5 milionu /1 milion Velká Británie /0,4 milionu / 65 tisíc USA / 0,3 milionu / 0  Francie /0,2 milionu /100 tisíc Itálie/ 77 tisíc / 40-100 tisíc

+1/−1
12.5.2014 14:17
Foto

J72o73s45e55f 60S38t90e26h93l89í81k 7328245309374

V těch statistikých vám haprují 2 věci. Rusové do nich dali své VEŠKERÉ mrtvé - tzn ty, které zemřely před popravčí četou (i z ideologických důvodů), ty které si vyraždila sama RA, když se někdo ozval na protest, aby mu vojáci sežraly všechno co měl - zvláště, pokud ho chov skotu a ovcí živil a stejně tak i vojáky, které si postříleli sami. O taktikce, kdy jediný rotní kulomet střílel vlastní vojáky, kteří se otočili, nebo se jen zastavili a schovali do krytu, místo pochodu před hlavně nemeckých kulometů - to už jsem zde psal.

O taktikce "hrrr na ně" bez palebné přípravy, podpory dělostřelectva a tanků, neřku-li letecké, o tom už se nezmiňuji vůbec.

A pro upřesnění - vůbec se nesnažím a nemám v úmyslu dehonestovat padlé. Jen vaše "relevantní" přehledy o počtu "padlých" hrdinů. Mnoho z nich bylo opravdu hrdiny, které za to hrdinství vzdoru střelili vlastní "kamarádi".

+6/0
12.5.2014 15:51
Foto

V19á76c96l18a93v 75D11a12v56i20d 5875909424425

Mohli si v SSSR tu taktiku vybrat? Nebo neměli na výběr a prostě dělali, co mohli, aby zastavili postup nacistů?

+5/−2
12.5.2014 22:22
Foto

P64e48t82r 91I54s63k10r82a 7641507353196

Taktiku si vybrat mohli, žel ne ti co šli před kulomety...

+1/0
13.5.2014 10:41
Foto

V44i10t 51O41t30a20h55a49l 5245110239534

Tady jsem našel vcelku relevantní přehled

http://cs.wikipedia.org/wiki/Po%C4%8Det_ob%C4%9Bt%C3%AD_druh%C3%A9_sv%C4%9Btov%C3%A9_v%C3%A1lky

Při osvobozování Česka padlo 150-200tis sovětských vojáků. Tedy přibližně polovina všech Českých obětí války včetně holocaustu. Na území Česka se během osvobozování nacházel přibližně milión vojáků Rudé Armády.  

Pane Václavku - kolik % z nich páchalo vámi popsané zločiny na našem území, že jste je šmahem všechny hodil do jednoho pytle?

+4/−2
12.5.2014 14:29
Foto

M59i23r76o65s91l10a34v 47V64á97c93l87a19v77e27k 9485422185637

Vždyť SSSR tuto válku společně s nacisty nejenom rozpoutal, ale po celá desetiletí ji i cílevědomě připravoval: http://www.fronta.cz/kniha/groehler-sebevrazedne-spojenectvi

+4/−2
12.5.2014 14:38
Foto

V61i54t 92O78t33a50h16a86l 5395500339854

Vím, a chcete mi říct, že toto plánoval každý z těch vojáků RA co dorazili na naše území? Nepřipravoval to snad Stalin s několika věrnými - o té dohodě vědělo v SSSR jen několik lidí. 

 

Zkuste se prosím ale objektivně zamyslet nad tím, zda tuto válku úplně stejně nerozpoutaly západní mocnosti (Anglie/Franci)  tím, že šly Hitlerovi na ruku - podporovali jej v jeho výbojné politice proti zlému komunistickému SSSR tím, že stejně,  jako to zde tvrdíte vy, byl pro ně nacismus lepší variantou než hrozící riziko šíření ruského socialismu do jejich vlastních zemí? 

Hitler to celkem dovedně hrál na obě strany - spojenectví s SSSR i s Anglií/Francií. Rusko se spálilo ve válce o Karelii, tak je Hitler považoval za slabé spojence a napadl je.  II. světovou válku začal Hitler, ale SSSR a stejně tak i  spojenci mu to svým přístupem ustupování výtečně usnadnili.

+3/−2
12.5.2014 14:50
Foto

M98i27r54o42s56l28a12v 16V66á44c53l24a84v22e93k 9965402225447

Druhou světovou válku rozpoutalo nacistické Německo, spolu se Slovenskem a Sovětským svazem společným útokem na Polsko. Nikdo jiný.

+4/−3
12.5.2014 15:16
Foto

V87i22t 94O90t38a40h62a51l 5395890919314

Znamená to tedy, že jsme dle vás II. světovou válku rozpoutali také my, hrdí občané Bohmen und Mahren? V září 1939 jsme totiž již byli součástí nacistického Německa, část ze zbraní nasazených v Polsku pocházela z našich zbrojních skladů a továren. 

Pokud jsme ovšem II. světovou válku jako Češi nerozpoutali, pak bylo již obsazení Česka nedílnou součástí II. světové války.. 

A toto bylo umožněno porušením Mnichovské dohody ze strany Německa, ovšem i  Anglie a Francie - tedy států, které podporou nacistického režimu tuto válku přímo pomohly rozpoutat a podpořily jako nástroje proti SSSR (uplacené slibem, že jich samotných se nedotkne a že německá expanze se zaměří pouze na východ).

+3/−2
12.5.2014 15:39
Foto

M45i40r96o89s26l45a52v 73V84á27c35l52a45v69e17k 9425492305247

Státní příslušníci Protektorátu Čechy a Morava na straně Německa, přestože jako jediní v Evropě požívali práv říšskoněmeckých občanů, nebojovali.

+3/−1
12.5.2014 18:07
Foto

V18á69c24l34a81v 11D49a82v13i67d 5185519114195

Tak my jsme požívali práv říšskoněmeckých občanů... To jsem slyšel, jaké jsme měli práva, ve srovnání s Němci, ať už v Protektorátu, nebo v totálním nasazení...

+1/−1
12.5.2014 22:24
Foto

M74i49r78o72s75l29a84v 91V79á85c69l85a51v54e68k 9325302115187

Totální nasazení byl důsledek spojeneckého bombardování Německa. Před tím jezdili občané Protektorátu do Říše pracovat dobrovolně, protože tam byly několikanásobně vyšší platy. A pokud mám na mysli práva Protektorátních občanů, pak ta se vztahovala na sociální, zdravotní a penzijní zabezpečení, včetně rekreace a přídavků na děti, srovnatelných s postavením říšských Němců. Žádný jiný národ Evropy takového statusu nepožíval. Češi byli rovněž v rovnoprávném postavení s německými zaměstnanci, nikoliv na otrockých pracích jako všichni ostatní, na které dosáhla nacistická moc.

+3/−1
13.5.2014 5:26
Foto

V75l83a61d31i15m24í87r 76V61o49r16á75č75e34k 2437703297373

R^ v zásadě souhlasím - i když - já na seznam viníků druhé světové války připisuji ještě naše zrádné spojence, pány Chamberlaina a Daladiera.

+1/0
11.6.2014 19:09
Foto

P68e73t11r 38I25s88k37r64a 7951597933246

Ještě jedna maličkost... Německo mělo zákaz zbrojení nad určité limity.  Tipnete si, jaké výroby byla první děla, která se osazovala do samohybných děl a tanků?

+1/0
13.5.2014 10:45
Foto

P80e47t16r 42I34s34k23r28a 7721577863526

také by jste měl připomenout, že velkou část vojáků si rusové postříleli sami do zad a podobně. Rovněž velkolepá jatka typu Dukla mluví sama za sebe... prostě hrňte je tam bez kvérů až vyprázdní zásoby munice  a pak pošleme ty s puškami :-(

+1/0
13.5.2014 10:35
Foto

V71á93c50l28a38v 81D47a68v68i68d 5435989194565

Američanů zde padlo 116, vojáků ze SSSR 143000. Pokud bychom počítali, že Američani měli 10* nižší úmrtnost, bylo by jich tu 100* méně. Tedy 100* menší počet lidí napáchá z logiky věci méně zla.

+4/−2
12.5.2014 22:20
Foto

V11l63a20d85i58m16í72r 25K27ú71n 5445516200744

Pane Davide, uvádíte zajímavé číslo ohledně padlých Američanů u nás. Uveďte mi prosím, zdroj. Děkuji, Kún.

+1/0
13.5.2014 14:44
Foto

V59l61a97d36i47m40í50r 51V57o39r94á55č75e78k 2827863717713

...jenže do statistiky padlých Rudoarmějců jsou uměle započítáváni i ti, co "padli" v opileckých bitkách mezi sebou nebo byli vlastními soudruhy popraveni či "zastřeleni na útěku" :-)

+1/0
11.6.2014 19:13
Foto

P21e82t52r 82I37s54k43r37a 7761577693946

Pominu ostatní nesmysly, které jste v tomto příspěvku zmínil a opravím vás v tomto:

Stalin dal všechny vyšší důstojníky popravit. Důchod se nekonal...

+1/0
13.5.2014 10:30
Foto

T57i53b55o71r 97B21r11i31n60s51k50ý 3549317693981

Nevím jak to bylo jinde, ale za mnohem menší přestupky než tu uvádí autor byli ruští vojáci popravováni zastřelením.V

+2/−2
12.5.2014 8:44
Foto

V61á40c62l82a20v 28D87a33v65i89d 5195869884255

Pokud byli Američani měli velmi málo vojáků na to, aby obsadili celou ČSR někdy do 6. května, jak píše autor. I když proti osvobození Plzně SSSR nic nenamítal (Cheb byl osvobozen už 25. dubna), zvládli to až 6. května.

Při dané rychlosti postupu by v Praze byli s trochu štěstí 7. května. Hranice obou zón by se tedy posunula přibližně na hranici Čech a Moravy. Představu nějaké hysterické reakce SSSR, která by rozpoutala okamžitě další pokračování války si dovolím vyloučit, na to byl SSSR vyčerpaný a Západ kontrolující většinu Německa měl jasnou převahu.

Podstatné je, že USA takto postupovat NECHTĚLY. USA nás vojskům SSSR dobrovolně nechaly. Pokud jde o Vlasovce, jejich vyvraždění vyvolalo spory i uvnitř SSSR a vedlo nejdříve k odstoupení a později k smrti formální hlavy státu, Kalinina.

0/−1
12.5.2014 2:49
Foto

J55a37n 19B76u72r81i97a20n 2863719204510

USA především chtělo, aby SSSR začlo bojovat proti Japonsku. Proto se Američané drželi dohodnuté linie.

Jinak Praha se v podstatě osvobodila sama za pomoci Vlasovců. Ale to se pak už moc neříkalo.

+3/0
12.5.2014 9:55
Foto

V20á45c57l78a97v 28D55a82v96i66d 5455369764815

Sama a za pomoci Vlasovců je dost podstatný rozdíl. A samozřejmě platí to druhé.

+1/−1
12.5.2014 22:25
Foto

M16i26r58o54s35l50a25v 44V36á64c37l50a43v13e75k 9875872905827

Nechtěly, protože se na tom dohodly se Stalinem. Američtí idealisté neměli žádné ponětí o jakou stvůru se jedná.

+3/−1
12.5.2014 13:13
Foto

V10á90c16l59a86v 73D52a59v81i18d 5675309984655

Potom byli hodně hloupí. Což nekoresponduje s jinými skutečnostmi, které ukazují, že hloupí nebyli.

Jak jsem psal, Američanů tu padlo 116. Kdyby postupovali rychleji a táhli až na Prahu, šlo by o minimálně čtyřmístné číslo. A pravděpodobně by to i mohlo zachránit krk části Vlasovců.

0/−2
12.5.2014 22:27
Foto

M75a90r12e66k 13Š89n94o77b83r 9120335810494

Stalo se asi spoustu zločinů, to bude pravda. První dny, týdny a měsíce po válce musely být bláznivou dobou v mnoha směrech a těžko dneska hodnotit, proč zločiny nebyly stíhány atd. Přesto mi Váš článek přijde jako dopředu a šmahem odsuzující všechny vojáky Rudé armády. Těch obyčejných Rudoarmějců umřelo mnoho při osvobozování našeho i jiných území a těžko těm obyčejným vojákům dávat za vinu, že měli ve vedení Stalina, jednoho z největších masových vrahů v dějinách, a že jejich ministrem zahraničí byl Molotov. Krom toho byly i případy, kdy se i Američané na osvobozeném území těsně po válce nechovali dobře a asi kvůli tomu nebudeme všechny Američany považovat za lotry, že?!

0/−3
12.5.2014 1:11
Foto

J61a56n 23B21u73r44i53a12n 2313429874370

Pane Šnobře - můj děd, sedlák, byl za 1.světové v ruském zajetí (uměl tudíž rusky ale i německy). Když Němci v 45. ustupovali, chovali se v naší vesnici slušně. Ale říkali - nás se nebojte, dejte si pozor na Rusy. A měli pravdu. Dědu málem zastřelili, když se nechtěl nechat okrást, naštěstí utekl a našel nějakého důstojníka, který naopak chtěl na místě zastřelit kradoucí vojáky. Ženy se musely schovávat apod.

Netvrdím, že Němci byli neviňátka, ale pokud se nejednalo o jednotky fanatiků typu SS, tak to byli normální lidé.

Rudá armáda byla naopak všeobecně sebrankou.

+3/0
12.5.2014 10:03
Foto

M22a18r73e80k 88Š86n42o34b97r 9770695980784

Stejně jako nemůžete do jednoho pytle házet Němce, tak nemůžete házet do jednoho pytle vojáky Rudé armády. Jednotliví němečtí vojáci určitě byli normální lidé, ale je třeba mít na paměti, že válečná zvěrstva se děla s vědomím a za přispění wehrmachtu.

0/−1
12.5.2014 10:41
Foto

M45i51r61o57s60l13a74v 45V17á34c41l30a30v53e14k 9135782795407

Zajisté, že se Wehrmacht na válečných zločinech podílel. Říkat cokoli jiného by byla odpudivá lež.

+3/0
12.5.2014 13:21
Foto

V57á61c98l50a89v 90D22a42v47i33d 5855179194695

Sám píšete, že ty ruské vojáky nakonec důstojník ukáznil, takže i tam to bylo případ od případu. Navíc, ti kluci byli podvyživení a celkově za války zkusili víc, než Němci, a Američanech nemluvě.

0/−3
12.5.2014 22:29
Foto

M97i79r10o23s82l52a21v 66V68á90c41l97a83v47e33k 9215602845477

Pro sovětské komunisty byl milion mrtvých vlastních vojáků vcelku nezajímavé číslo. Měli nevyčerpatelné množství otroků, které hnali na smrt. Jen tak. Davaj!

+3/−1
13.5.2014 5:28
Foto

V56l83a23d44i78m43i26r 11F39a88r26k31a 6983520689354

Jan Burian> ...to zní skoro jako že tvůj děd, ten sedlák (ačkoli nevím co to slovo znamená) když Němci ustupovali při tom hajlování ještě brečel. Čemu se pak divil, když ho sovětští vojáci moc nemuseli...No a takových jako tvůj děd u nás bylo víc...

0/−1
4.6.2014 1:09
Foto

M56i49r92o94s18l25a87v 80V33á71c27l80a59v94e13k 9145112335217

Je to otázka obecné kultury a úrovně společnosti. Ta sovětská byla primitivní, zaostalá a barbarská, kdy byly komunistickým státem v lidech záměně pěstovány agresivní pudy. Tak proto se příslušníci Rudé armády chovali tak, jak o tom píšou úřední záznamy.

+3/−1
12.5.2014 13:20
Foto

J19a46r35o38s58l65a92v 24J44a50n22o27t91a 2709791220302

Jsem rád, že se najde někdo, kdo dokáže otevřeně pojmenovat fakta. Kdo dokáže nahlížet události v historických souvislostech. Kdo se dokáže ohradit proti oficiální propagandě. Kdo dokáže položit zásadní otázky. Dá se vůbec změna jedné nelidské diktatury za jinou nelidskou diktaturu nazvat slovem "osvobození"? Dají se ignorovat válečné zločiny Rudé armády na jimi dobytých územích, jen proto, že čirou náhodou šlo o armádu na straně vítězů? Tyto otázky se považují za jaksi neslušné. Nicméně odpovědi na ně jsou stejně podstatné jako kterékoliv jiné odpovědi. A když nebude nikdo tyto otázky nahlas a veřejně pokládat, stejně se na jejich znění nic nezmění. Tento článek není žádnou urážkou padlých v 2.světové válce. Naopak. Právě omlouvání válečných zločinů a zločinců, je velkou urážkou těch, kteří byli oběťmi těchto zločinů, bez ohledu na to kdo je spáchal. Protože zločin je adresný, má viníka a oběť. Žádná kolektivní vina neexistuje. Nelze schvalovat zločin na nevinném člověku jen proto, že dotyčný hovořil jiným jazykem než pachatel. A nelze ospravedlnit zločin na neviném člověku legalizováním pomsty jako aktu spravedlnosti.

+8/−4
12.5.2014 0:37
Foto

V75á51c80l49a22v 66D49a77v15i52d 5205469354565

Pokud neexistuje kolektivní vina, potom pan Václavek nemá pravdu, protože on považuje ruský národ za kolektivně vinný.

0/−3
12.5.2014 22:31
Foto

K19a44r36e66l 79H95o19f39f27m72a84n87n 7277821752371

Víte vůbec, co zde píšete ?

+1/0
16.5.2014 15:07

Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS

Najdete na iDNES.cz