Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

M54i93r43o21s11l32a20v 90V89á11c83l35a76v11e28k 9465282685667

K výčtu zničené techniky vojsk Osy ještě přidávám šest a půl tisíce děl, osm tisíc vozidel a osm tisíc letadel. Přičemž Británie válku proti sovětským a nacistickým spojencům vedla téměř dva roky zcela osamocena.

+1/0
19.7.2017 17:44

J96i21n20d48ř50i72c51h 63H35r80d19l54i64č76k70a 4416704569504

K té "srovnatelné" velikosti sil.

U Alameinu bojovaly německé jednotky o síle 4-5 divizí. O půl roku později se jejich počet v Tunisku odhaduje na cca 7 divizí. Jen o něco početnější byly jednotky italské. Kolik divizí v téže době působilo na východní frontě, snadno si dohledat.

Ten milion zneškodněných vojáků v Africe možná zhruba sedí, jen se sluší dodat, že se jedná o období tří let, tedy žádná jednorázová bitva, do toho jsou započítávani i italské jednotky v Etiopii, včetně místních koloniálních a že italská armáda hluboko zaostávala za tou německou, neměla především motivaci k nesmyslné válce.

Západní pomoc do SSSR byla významná, ale pomohla především k postupu na západ v letech 1943-1945, kdy se rozběhla skutečně naplno. Stalingrad se udál v v roce 1942.

+7/0
19.7.2017 13:34

J53i86ř21í 59Ř92e20z47n16í15k 4422822493525

Nejde o počet bojujících vojáků, ale o to, že Alamein znamenal konec postupu německých jednotek do Indie. A od té doby museli už se Němci pouze bránit.

+2/−1
19.7.2017 16:40

S67i66d82n23e43y 82S93i70s38k80a 3557642182905

Jo, jo ... a Montgomeryho jednotky byly to posledni mezi Rommelem a Kalkatou, ze? Lzi a blaboly soudruha ex-ucitele rezjira.

+1/−2
19.7.2017 17:03

J39i70ř98í 40Ř86e75z70n27í22k 4202982603555

Uvědomte si, že mohu být jenom rád, že vám mohu dát plně za pravdu. Že to byl Stalingrad, nebo Kursk, který rozhodl o výsledku války.

+1/0
19.7.2017 17:51

S39i34d44n58e91y 96S69i11s96k20a 3877282362725

A on to snad nekdo znaly historie rozporoval? Tady na zapade se jen resi jestli zlom v 2. sv. valce byl Stalingrad nebo az Kurs a par dalsich historiku pridava jeste bitvu o Moskvu jako zacatek toho zlomu.

.

To jen v tu placate bez uvedeni zdroju neco o El Alameinu (coz byla drobna srazka, ktera sice vyresila problem lokalniho bojiste, ale na valku nemela vyznamny dopad).

0/−1
19.7.2017 17:56

J56i82ř57í 39Ř13e37z11n56í76k 4442432523615

A copak se píše v závěru zde: Battle of El Alamein na webu History.com?

Its significance was great. The two battles–Stalingrad and El Alamein–proved to be the watershed of the war against Germany.

+1/0
19.7.2017 20:51

S76i95d48n69e12y 44S32i48s40k14a 3467962722215

Ale El Alamein byla jen lokalni fronta, ze?

0/0
19.7.2017 21:21

J30i37ř72í 88Ř51e67z49n97í70k 4392612683575

Ano, ale pak stojíte před problémem vysvětlit, jak to, že něco tak bezvýznamného už po čtyřicet let chápou někteří historikové jako předěl ve válce proti Německu.

+1/0
20.7.2017 1:32

S28i38d76n67e23y 58S54i18s34k11a 3707272252915

Kteri? Citujte prosim.

0/−1
20.7.2017 1:57

J52i92ř15í 63Ř89e35z48n71í53k 4102922373975

the battle caused silenced church bells in Britain to be rung in celebration and made Montgomery a national hero. Together with the much larger-scale victory of the Red Army at Stalingrad, Alamein came to seem the turning-point in the war against Hitler.

0/0
19.7.2017 21:02

S77i40d50n74e74y 29S11i36s78k83a 3237662222135

Kdyz slo o vcelku prvni vitezstvi Britanie, tak se neni co divit - po vyznamne porazce ve Francii, stazeni z Norska, vice-mene remize v Bitve o Britanni, jakz takz viteztvi na hladine v namornich bitvach v Atlantiku (a problemech v ponorkove valce), drtivych porazkach v Asii (Malajsie, Singapur, HongKong) ... Pak se nedivte, ze to Britove slavili.

0/−1
19.7.2017 21:24

J71o27s33e52f 57L56e62i86n18e75r 8517639487502

Karma R^

+4/0
19.7.2017 11:33

O98t36t75a 50Z79a50b25i53l41a98n32s64k62ý 9841597413196

Pravda by měla být neustále připomínána....např. 14. června 1940 nacisté obsadili Paříž a téměř celou Francii. O tři dny později, 17. června, Kreml poblahopřál spojencům – nacistickému Německu – k "brilantnímu vítězství". Tuto skutečnost oznámil svým nadřízeným prostřednictvím spěšného telegramu velvyslanec Friedrich Werner von der Schulenburg.

http://tapolitika.cz/stitek/molotov/

+11/−1
19.7.2017 11:24
Foto

J22i97ř15í 68H34e46r77m40á80n74e46k 4916602292230

A proč by, proboha, negratulovali? To nevíte, co řekl Carl Philipp Gottlieb von Clausewitz?

"Válka je pouze pokračování politiky jinými prostředky."

https://cs.wikipedia.org/wiki/Carl_von_Clausewitz

0/−5
19.7.2017 11:26

O24t37t81a 51Z77a77b72i26l61a76n43s42k27ý 9521327853406

Nějak mi uniká souvislost...

+5/−1
19.7.2017 11:30
Foto

J63i88ř40í 20H25e39r40m11á39n71e48k 4696492162490

Tak dobře. Napoleonova slova „Na vojně se mění situace každým okamžikem“ jsou často citována.

A přesně tak to bylo v roce 1940. Německo ještě nebylo ve válce se SSSR.

Nebo 2002: USA ještě nenapadly Irák. 2003: Už ano.

+1/−3
19.7.2017 11:34

V47á13c51l48a57v 77R89ů41ž44e34k 3876177566138

Zbytečně a trapně to okecáváte, šlo prostě o podporu spojence spojenci a Ruská Horda tím jen dala najevo, že souhlasí s okupací Francie a posléze celé téměř Evropy, ještě v květnu 1941zvali nacistické pohlaváry do Moskvy jako hosty na slavnostní přehlídky...

https://www.youtube.com/watch?v=vCef2xz4p10

+8/−1
19.7.2017 11:54
Foto

J45i22ř38í 52H59e61r96m39á82n13e22k 4516212752470

A jaký to má dnes význam? Hitlera jsme omilostnili, to se nám hodilo ale Stalina ne, protože se nám to nehodí?

0/−2
19.7.2017 12:08

O11t77t90a 37Z36a92b79i48l80a47n81s85k98ý 9981757893506

Velký význam, je to historie a nezkreslená historie má velký význam v současnosti i budoucnosti.

+1/0
19.7.2017 12:17
Foto

J32i53ř36í 36H36e41r96m56á86n49e72k 4676442452350

A je skutečně nezkreslená nebo je "tak trochu" přemalovaná?

+1/−1
19.7.2017 12:19
Foto

J78i64ř95í 33H20e25r29m75á52n42e88k 4706212782210

IBM a holocaust (v angličtině IBM and the Holocaust, s podtitulem The Strategic Alliance between Nazi Germany and America's Most Powerful Corporation – Strategické spojenectví mezi nacistickým Německem a nejmocnější korporací Ameriky) je kniha (literatura faktu) amerického investigativního žurnalisty Edwina Blacka, která dokumentuje obchody americké nadnárodní korporace IBM s nacistickým Německem a roli této korporace v holokaustu. V detailech dokládá obchodní dohody evropských poboček IBM, hlavně té německé, s režimem Adolfa Hitlera, o kompletním zajištění frameworku pro technologické zvládnutí zpracování osobních dat. V knize Black popisuje, jak konkrétně tato technologie nacistům pomohla a usnadnila selektivní stíhání vybraných skupin lidí, kteří končili v koncentračních a vyhlazovacích táborech.

https://cs.wikipedia.org/wiki/IBM_a_holocaust

Tak tohle Rusáci nezvládli, že? Počítače neuměli a neumějí.... Každý to zde tvrdí.

+1/0
19.7.2017 12:18

M83a37r31t10i87n 32D21o74l51i59a39k 1788150396757

Korporacia nie je to iste ako vedenie statu!

+1/0
19.7.2017 14:17
Foto

J22i13ř46í 59H30e43r78m66á40n16e33k 4596822922520

Americký velvyslanec v Anglii Joseph Kennedy Ambassador byl nacista jak vyšitý.

0/0
19.7.2017 14:32

M35i45r18o38s41l83a16v 23B35u89č41e83k 6573683651894

Ve Staligradu jsem byl - zcela mimo lidský obzor chápání, pak asi zhmotnění pekla . Mne to dovedlo k poznání. Obě strany bojů prokázaly neuvěřitelnou houževnatost a výdrž. Čili v těch Němcích a Rusech to je, obdivuhodné. Po 72 letech pak srovnání obou zemí logicky podsunuje tu otázku paradoxu ! Němci vyvěsili na Elbrus vlajku - Pak tam přijíždějí jako movití turisté, Úctyhodný veterán jim prodá srando Matrojšku - uklání se nad tuzérem, pomohl si k mizernému důchodu ... Pak se smějí, objímají a fotí ... Mrtvých kopec - paradoxů pak hora ! ... :-)

+4/0
19.7.2017 10:18
Foto

T96o46m12á22š 58V17o42d60v20á49ř57k63a 3693801987614

Díky za článek.

Je třeba stále připomínat, že Stalin a Hitler byli na stejné úrovni do doby útoku na SSSR. Obyčejní vojáci za nic nemohli a jejich utrpení muselo být strašné na obou stranách.

Jinak pro zlepšení povědomí doporučuji všem přečíst knihu Timothyho Snydera Krvavé země /doba mezi Hitlerem a Stalinem/. Tam je možné se dočíst nám doposud neznámé informace o vybíjení Ukrajinců, Poláků, Bělorusů a zejména Židů na územích bývalého SSSR před II. sv. válkou. Onen mýtus o báťuškovi Stalinovi vezme rychle za své.

Autorovi karma. R^

+15/−1
19.7.2017 9:26
Foto

J90i57ř17í 13H43e96r10m43á38n95e32k 4336392122940

A kolik, že jich zvládli, pane doktore, vybít? Taky 6 miliónů, které nacisté zplynovali?

Ale, já si myslím, že moje poznámka je nepřípadná, že?

+1/−3
19.7.2017 9:28
Foto

T18o70m50á43š 62F46l90a39š76k37a 5745765316431

Přesně ve vašem duchu. Já zabil jenom 10 lidí, on ale 100. Já jsem tedy nevinný beránek.

+8/−1
19.7.2017 9:40
Foto

Z58d59e64n19ě42k 32M66a21t58u85š62k49a 7118776295216

Stalin dokázal zlikvidovat podstatně víc vlastních lidí, než nepřátel SSSR.

+8/−1
19.7.2017 10:10
Foto

Z20d36e79n47ě62k 55M98a39t64u98š53k65a 7768356155316

Stalin dokázal zlikvidovat podstatně víc vlastních lidí, než nepřátel SSSR.

V tom na Hitlera nemá.

+5/0
19.7.2017 10:11
Foto

J32i22ř93í 47H72e68r30m68á71n51e58k 4916562982960

To už se nějak opakujete. A čísla jsou kde?

0/0
19.7.2017 10:14
Foto

J89i61ř56í 26H64e49r50m95á94n14e65k 4786762332220

Čísla od pana Matuška tedy nejsou, takže zde je odkaz na celkem reprezentativní článek. Můžete z něj klidně citovat:

Hitler vs. Stalin: Who Killed More?

http://www.nybooks.com/articles/2011/03/10/hitler-vs-stalin-who-killed-more/

Já to nepřečet, jsem od přírody pohodlný a líný,

0/0
19.7.2017 10:30
Foto

Z55d80e59n57ě27k 77M64a35t72u46š67k59a 7778896135496

dost dobře nechápu vaše pohnutky, hájit Stalina.

+2/0
19.7.2017 10:32
Foto

J47i18ř98í 56H75e25r78m88á66n82e70k 4966512682120

Já nehájím Stalina, to ani náhodou. Já jsem jen proti tomu, aby na základě jeho zločinů byla konstruována protiruská propaganda. A tak to bohužel je.

0/−3
19.7.2017 10:57
Foto

Z50d91e48n38ě13k 20M95a51t79u21š95k31a 7528276815906

Pokud je Stalin pro Rusy stále největší postava jejich dějin, tak s nimi něco není. V pořádku

+2/0
19.7.2017 12:36
Foto

Z28d15e10n25ě40k 67M33a65t78u64š80k67a 7598946935386

oprava - není v pořádku.

0/0
19.7.2017 12:57

J30i77ř65í 18Ř85e51z74n46í36k 4222572763645

V tom musím sovětskou byrokraciii pochválit, statistiky dělat uměli tak dobře, že i Hitler na ně naletěl.

0/0
19.7.2017 16:43

T29o56m45á48š 10B79r78y46k68n85a19r 1335247723332

válečná fronta v severní Africe byla také velmi důležitá, o tom není pochyb. Ale měl byste se trochu dovzdělat ;-)

"Neboť pohlédneme-li na válečné operace a bitvy, které v Severní Africe probíhaly jak předtím, tak i v průběhu stalingradské bitvy, zjistíme, že pokud o jejich velikost a válečné nasazení jde, směle se vyrovnají parametrům bojů z východní fronty"

Německý Afrikakorps disponoval cca 6 divizemi, na východně frontě jich bojovalo cca 100 ;-)

+7/0
19.7.2017 7:43

J55i24ř82í 29Ř25e12z91n31í49k 4252812413635

Bylo by správné připomenout, že už v 60. letech viděli západní historikové jako rozhodující bod obratu ve válce porážku Afrikakorpsu. Možná ale důležitější je něco jiného, že vítězství u Stalingradu vedlo k tomu, že SSSR začal být uznáván a vnímán jako velmoc, což razil zase jeden anglický novinář Alexandr Werth.

+2/−1
19.7.2017 7:41

S34i78d14n55e75y 88S24i45s33k32a 3217932232585

Lzete. Bud citujte zdroje (ktere nemate) nebo se za vase ubohe lzi omluvte.

0/−1
19.7.2017 14:00

J83i19ř78í 97Ř62e36z12n22í80k 4962742563485

Chcete říci, že pan Václavek je první, kdo s něčím takovým přichází?

+1/0
19.7.2017 16:39

S27i64d23n98e84y 97S46i82s43k16a 3157762482825

Muzete citovat ty zapadni historiky - ano/ne?

0/−1
19.7.2017 17:04

J19i19ř89í 60Ř18e31z87n43í47k 4392452823785

Jsem rád, že nemohu.

+1/0
19.7.2017 17:52

S36i32d66n33e57y 10S41i75s27k68a 3187212192255

To jsem rad, ze verejne uznavate, ze jste lhar.

0/0
19.7.2017 17:57

J22i11ř75í 72Ř92e84z86n28í12k 4702172243485

V r. 1947 uvedl Osvobozený našinec, že komunisté nutí členy vlastních rodin ke vstupu do KSČ. Když komunistický tisk požadoval po lidoveckém tisku, odkud informaci má, tak ten namítl, že k ničemu takovému ho komunisté nemohou nutit.

Jinak řečeno, nutit někoho ke uvádění zdrojů, je docela dobrou komunistickou metodou nátlaku.

A uznejte, že komunistické metody nátlaku nelze brát vážně.

+1/0
19.7.2017 20:23

S26i38d31n75e69y 48S24i67s55k20a 3497812282475

Psal jste o 60. letech a zapadnich historicich - a ne o roce 1947 a odvsivenemu Vasinci ...

.

Takze neklickujte a nepredvadejte rezjirovstinu ...

0/0
19.7.2017 21:26

V51l43a91d30i51s95l22a72v 30S45v62o72b89o92d48a 7140635615509

Pochybuji že se potili, protože začala tuhá zima a ta rozhodla. (kromě neschopnosti Rumunů a Italů);-)

0/0
19.7.2017 7:40

F85r92a58n88t47i42s51e69k 10S54a55l65a32j20k65a 6481768685786

Tak mám takový dojem,že vaším přáním bylo vítězství nacistů a teď kydáte špínu na lidi,opravdové hrdiny.

+4/−6
19.7.2017 7:25

J85i71ř51í 14Ř64e10z39n16í74k 4332732163155

Na rozdíl od Hitlera si Stalin mohl dovolit porážku u Stalingradu. V zásadě by to nemělo na další průběh války vůbec žádný vliv.

0/−2
19.7.2017 7:45
Foto

J84i29ř77í 61H57e83r12m82á19n53e51k 4726752892960

To je odvážná teze.

+1/0
19.7.2017 10:31



AUDIOZÁZNAM

Petice

Zmeškali jste přenos čtení Davida Vlka? Poslechněte si ho tady.



Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS

Najdete na iDNES.cz

mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.